torsdag 28 augusti 2008

Estland


Hej igen.

Vi hoppar lite i tiden och kommer fram en av de två resorna jag gjorde i somras.

Den här bilden togs i Tallinn dit jag och min sambo åkte från tisdag till torsdag i slutet av juli.

Jag tänker på en berömd bok och författare. Gissa vem?

Behövs en ledtråd till? "Nevermore!" Eller som Bart sa i ett Halloweenavsnitt då han var en dylik, "Eat my shorts!" Jag kan bara erkänna, jag älskar The Simpsons. Halloweenavsnitten skulle jag vilja ha samlade i en box, går det att få tag på?

Man ska ju aldrig underskatta tecknat och serier i undervisningssyfte. Alltid är det nån som har en fråga man kan spinna vidare på eller en syftning på, som i det här fallet, The Raven som man gärna kan läsa högt för eleverna eller sätta dem på att läsa själva.

Inga kommentarer: